Loading

Conditii generale pentru furnizarea serviciilor postale

CONDIŢII GENERALE PRIVIND FURNIZAREA SERVICIILOR POȘTALE

 

     ALTO SYSTEMS SRL sub bandul SUNDAY COURIER (denumită în continuare FURNIZOR), persoană juridică română, cu sediul în București, sector 6, Drumul Taberei, nr 89, camera 1, bloc R1, scară A, etaj 3, apartament 14 , România, înregistrată la Registrul Comerțului București sub numărul  J40/3227/2015, cod unic de înregistrare 34244018 , tel 0374 954 043 / 031 9919,  email – sundaycourier@gmail.com , reprezentată în mod legal prin domnul Nicolae Marius Alin – administrator,  în calitate de Furnizor de Servicii Poștale oferă sub brandul SUNDAY COURIER servicii poștale având ca obiect trimiteri poștale interne, atât sectorului business, cât și  persoanelor fizice, în următoarele condiții.

Prezențele Condiții Generale privind furnizarea Serviciilor Poștale stabilesc obligațiile asumate de către Alto Systems – sub brandul Sunday Courier ,  toate condițiile ce sunt necesare a fi îndeplinite de către beneficiar (expeditor) pentru că Alto Systems să poată efectua livrarea trimiterilor poștale în mod corespunzător, din punct de vedere calitativ.

Aceste Condiții sunt valabile în cazul activităților firmei Alto Systems –Sunday Courier din domeniul poștal, și anume privind furnizarea serviciilor poștale având ca obiect trimiteri poștale interne,  incluse în sfera serviciului universal, precum și neincluse în sfera serviciului universal.

Alto Systems – Sunday Courier livrează individual prin mijloace proprii și infrastructură proprie trimiterile poștale pe teritoriul Bucureștiului și zona limitrofă a Bucureștiului, iar pentru Național prin intermediul unor terți contractanți, oferind clienților săi servicii prompte și de o calitate superioară .

Modalitatea în care Furnizorul prestează servicii poștale și Condiții de acceptare a trimiterilor poștale

Programul de lucru este de luni – vineri între orele 08.00 – 18.00 și ALTO SYSTEMS  SRL poate fi contactat  la adresa  sediului social / puncte de acces / contact deservite de personal și la:

–        telefon fix – 0374 954 043, 031 9919

–        adresa de email – office@sundaycourier.ro

 

Colectarea trimiterii poștale se  realizează prin intermediul punctelor de acces nedeservite de personal (sistem automat de colectare etc), ori prin personalul furnizorului ,la punctele de acces deservite sau prin curier de la adresa indicată de expeditor /integrator în comandă telefonică/online.

În cazul comenzii efectuate telefonic sau prin completarea formularului de comandă disponibil online, curierul /Furnizorul se va prezenta în intervalul orar stabilit de comun acord cu Beneficiarul  și la adresa indicată de Beneficiar (Expeditor/Integrator) și va  verifica,  inspecta , măsura și prelua trimiterile poștale în baza unor documente de transport (awb-uri pretiparite folosite exclusiv în acest scop, generate automat de aplicația Courier Manager – aplicație în care utilizatorii și-au creeat cont individual. La preluarea trimiterilor poștale curierul furnizorului va centraliza trimiterile poștale indicate în documentele de transport generate de utilizatori într-un Borderou explicativ/adițional corespunzător pe care-l va semna și preda Beneficiarului utilizator (pe lângă documentele fiscale eliberate conform tarifelor percepute /încasate, și acest borderou semnat de către curierul furnizorului poate fi utilizat pentru a atestă faptul că expedierile au fost preluate de către Furnizor ) și va elibera documentele fiscale (factură /chitanță) tariful serviciului (încasat ) . Plata serviciilor poștale se poate efectua în RON, în numerar sau virament bancar numai pentru contractele nominale .

 

Alto Systems SRL  acceptă trimiterile poștale prezentate de către expeditor, ambalate corespunzător, cu un înveliș exterior opac care să nu permită vizualizarea conținutului și care au înscrise datele de identificare complete ale destinatarului, iar în cazul serviciului Contra ramburs să fie specificată și suma care trebuie încasată de la destinatar și datele complete ale expeditorului (nume și prenume/ denumire în cazul persoanelor juridice, respectiv adresa completă de livrare).

Responsabilitatea ambalării trimiterilor poștale, precum și a înscrierii datelor pe trimiterea poștală revine expeditorului. Expeditorul trebuie să protejeze /ambaleze in mod corespunzător bunurile care fac obiectul trimiterii poștale , astfel încât acestea să nu poată fi în mod normal deteriorate, distruse si sa nu poată pricinui pagube persoanelor, mediului, instalațiilor utilizate sau celorlalte trimiteri poștale, pe toată durata prestării serviciului. Ambalajul folosit de către expeditor se consideră adecvat în cazul în care se apreciază că protejează corespunzător trimiterea poștală de la depunerea ei la punctul de acces /preluarea trimiterii poștale de către personalul furnizorului (curier) și până la livrarea ei la destinatar în condiții normale de colectare, sortare, transport și livrare.

Trimiterile poștale care conțin bunuri fragile vor trebui ambalate corespunzător de către expeditor, utilizând ca umplutură talaș, polistiren antișoc, materiale care atenuează șocul mecanic, și să aibă aplicată inscripția „Fragil”. Alto Systems /SUNDAY COURIER  se obligă să recunoască și să respecte inscripțiile/etichetele  aplicate de expeditor și să acorde o atenție specială în manipularea și depozitarea trimiterilor poștale în cauză.

Dimensiuni maxime acceptate ale trimiterii poștale

–        210 mm X 297mm (format A4) pentru format plicuri,

 

Iar pentru colete

  • În cazul persoanelor juridice:

Circumferința (circumferința = 2 x înălțime + 2 x lățime + 1 x lungime) nu poate fi mai mare de 3 m, iar lungimea maximă aprobată a trimiterii poștale este de 2 m, înălțimea maximă de 0,6 m și lățimea maximă de 0,8 m.

  • În cazul persoanelor fizice se va proceda la stabilirea mărimii coletului (XS, S, M, L, XL), având în vedere că tarifele sunt stabilite, în cuprinsul ofertei comerciale publice, în conformitate cu mărimea trimiterii poștale. Latura cea mai mare a unui colet expediat prin intermediul aplicației nu trebuie să depășească 50 cm.

 

Latura cea mai mică și latura cea mai mare însumate nu trebuie să depășească:

35 cm – colet XS

50 cm – colet S

65 cm – colet M

80 cm – colet L

100 cm – colet XL

 

Greutatea maximă admisă a unei trimiteri poștale este de de 31.50 kg.

Alto Systems SRL nu acceptă :

  • trimiteri poștale al căror ambalaj prezintă inscripții care contravin ordinii publice sau bunelor moravuri, precum și trimiterile poștale constând în bunuri care contravin ordinii publice sau bunelor moravuri, dacă se depun neambalate sau în ambalaj transparent sau trimiteri poștale care prezintă etichete sau inscriptii vechi neindepartate
  • trimiteri poștale din care ies obiecte lungi sau ascuțite
  • trimiterile poștale legate cu bandă;
  • bunuri cu valoare deosebită, cum sunt de exemplu banii, timbrele, metalele prețioase, documentele de valoare financiară, taloanele câștigătoare extrase și cele similare, perle, bijuterii, pietre prețioase, titluri de valoare, bilete de jocuri de noroc câștigătoare;
  • obiecte de artă, obiecte cu valoare personal;
  • bunuri perisabile, bunuri sensibile la temperatură sau care necesită o temperatură controlată;
  • trimiteri poștale adresate către căsuța poștală a destinatarului;
  • trimiterile poștale constând în bunuri pentru care sunt stabilite condiții speciale de transport, prin dispoziții legale administrative, economice, sanitare, veterinare, fitosanitare și altele similare;

 

De asemenea, nu pot face obiectul trimiterilor  poștale bunurile al căror transport este interzis prin dispoziții legale, fie chiar și pe o porțiune de parcurs (de exemplu, dar fără a se limita la acestea: substanțe explozive, toxice, inflamabile, psihotrope, droguri, arme sau părți ale acestora, muniții, etc.).

Expeditorul are obligația de a nu introduce în rețeaua poștală trimiteri poștale al căror obiect este interzis prin dispozițiile legale .

Alto Systems SRL asigură , prin măsuri organizatorice și măsuri tehnice corespunzătoare confidențialitatea trimiterilor poștale care intră în rețeaua Sunday Courier. Alto Systems asigură secretul trimiterilor poștale – reținerea, deschiderea sau divulgarea conținutului trimiterilor poștale .fiind permisă numai în  condițiile și cu procedura prevăzută de lege.

Cu excepția trimiterilor poștale ce fac obiectul serviciului Express, Alto Systems SRL asigură livrarea de luni până vineri a trimiterilor poștale interne în termen de 2 zile lucrătoare.

 

Predarea trimiterilor poștale se realizează la adresa indicată de expeditor, personal către destinatar sau către persoană autorizată să primească trimiterea poștală. Alto Systems SRL are dreptul de a refuză predarea către destinatar a trimiterii poștale atunci când, după preluarea trimiterii poștale, rezultă în mod neîndoielnic că aceasta conține  bunuri interzise la transport ori care nu respectă condițiile speciale de transport stabilite conform legislației în domeniu sau când, după preluarea trimiterii poștale, aceasta a produs sau poate produce iminent pagube persoanelor, mediului, instalațiilor utilizate sau altor trimiteri poștale.

Fumizorul va informa expeditorul în maximum 24 (douazeci si patru) de ore , prin orice mijloc de comunicare (telefonic sau în scris pe  fax sau e-mail) despre eventualele adrese incomplete/eronate care au fost înscrise pe trimiterea poștală.

Cu excepția trimiterilor poștale care fac obiectul serviciilor Express și Livrare specială, în cazul imposibilității de predare a trimiterilor poștale către destinatar (sau persoană autorizată), Alto Systems SRL va înștiința destinatarul printr-un aviz care să anunțe încercarea de livrare a trimiterii poștale și va păstra, la punctul de contact notificat în aviz, în vederea predării, trimiterea poștală care nu a putut fi predată acestuia, pentru o perioada de 5 zile de la dată avizării acestuia.

Alto Systems SRL va returna, la adresa expeditorului/prin integrator, cu avizare dacă e cazul, sau la un punct de acces/contact în funcție de solicitarea documentată inițială, pe cheltuiala expeditorului (conform tarifelor indicate în oferta comercială), trimiterea poștală înregistrată internă care nu a putut fi predată destinatarului din una dintre cauzele prevăzute de lege, în termen de 2 zile lucrătoare, termen care se calculează, după caz, de la dată expirării perioadei de păstrare avizate sau a încercării de livrare.

În cazul trimiterilor poștale care nu au putut fi predate destinatarului și nici returnate expeditorului/prin integrator, Alto Systems SRL va păstra la dispoziție aceste trimiteri poștale (conform tarifelor indicate în oferta comercială), timp de 9 luni de la dată depunerii acestora. După expirarea acestui termen, trimiterile poștale nerevendicate trec din proprietatea expeditorului în proprietatea Alto Systems SRL.

Alto Systems SRL fumizeaza serviciul de trimitere recomandată ale cărui particularități constau în oferirea unei garanții forfetare împotriva riscurilor de pierdere, furt, distrugere totală sau parțială ori deteriorare a trimiterii poștale înregistrate și în eliberarea, la cerere, ulterior depunerii, respectiv livrării trimiterii poștale, a unei dovezi privind depunerea trimiterii poștale sau livrarea la destinatar, fără a fi confirmată în scris de către acesta. Expeditorul poate solicită printr-o metodă agreată eliberarea dovezii privind depunerea trimiterii poștale sau livrarea la destinatar în termen de 9 luni de la dată depunerii acesteia în rețeaua Alto Systems SRL. Furnizorul are obligația de a transmite expeditorului dovadă respectivă în termen de maxim 5 zile lucrătoare de la dată solicitării, printr-o metodă agreată (de exemplu, fax, e-mail etc), fără a implica costuri suplimentare în sarcina expeditorului.

Alto Systems SRL furnizează servicii de trimitere cu valoare declarată, servicii ale căror particularități constau în asigurarea unei trimiteri poștale împotriva pierderii, furtului, distrugerii totale sau parțiale ori deteriorării, pentru o suma care nu poate depăși valoarea declarată de către expeditor, și în eliberarea, la cerere, ulterior depunerii, respectiv livrării trimiterii poștale, a unei dovezi privind depunerea trimiterii poștale sau livrarea la destinatar, fără a fi confirmată în scris de către acesta. Termenul în care poate fi solicitată de expeditor, printr-o metodă agreată în prealabil, dovadă  privind depunerea trimiterii poștale care face obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarată este de 9 luni de la dată depunerii acesteia, Alto Systems SRL având obligația de a comunica dovadă respectivă în termen de maxim 5 zile lucrătoare de la dată solicitării, printr-o metodă agreată cu expeditorul sau integratorul (de exemplu, fax, e-mail etc), fără a implică costuri suplimentare în sarcina expeditorului. Valoarea maximă acceptată a valorii declarate este de 7.000 RON.

Alto Systems SRL furnizează serviciul Contra ramburs, serviciu poștal a cărui particularitate constă în achitarea de care destinatar expeditorului, prin intermediul rețelei poștale, a contravalorii bunului care face obiectul trimiterii poștale înregistrate. Preluarea acestor trimiteri poștale se face numai în condițiile în care expeditorul a indicat în mod corect complet toate datele sale de identificare. Moneda admisă în care se face colectarea, respectiv achitarea sumelor de bani de la destinatari este RON. Suma maximă acceptat de care furnizor este de 5.000 RON pentru persoane juridice și 10.000 RON în cazul persoanelor  fizice. Modalitatea de colectare respectiv, de achitare a rambursului este în numerar sau prin virament în cont bancar. Termenul de returnare a contravalorii trimiterilor poștale către expeditor (sumele colectate de la destinatar) este de 5 zile lucrătoare de la livrare.

Alto Systems SRL furnizează serviciul Confirmare de primire, serviciu poștal a cărui particularitate constă în predarea care expeditor a dovezii privind predarea trimiterii poștale înregistrate, confirmată în scris de destinatar. Termenul de returnare către expeditor a dovezii privind predarea  trimiterii poștale, confirmta în scris de care destinatar, este de 3 zile lucrătoare de la livrare. În cazul pierderii dovezii de confirmare a primirii trimiterii poștale de care destinatar, Alto Systems SRL întocmește și pune la dispoziția expeditorului un duplicat al acesteia.

Alto Systems SRL furnizează serviciul Express, serviciu poștal care presupune în mod cumulativ:

– eliberarea de care Alto Systems SRL expeditorului a unui document care  permite funizorului identificarea internă a trimiterii în rețeaua poștală  și care atestă dată, ora și minutul depunerii, precum și plata tarifului;

– predarea  trimiterii poștale la adresa destinatarului, personal către acesta  sau către persoană autorizată să primească trimiterea poștală;

– predarea rapidă a trimiterii poștale;

– răspunderea funizorului pentru nerespectarea  timpilor de livrare aferenți trimiterilor poștale care fac obiectul acestui serviciu.

Timpii de livrare garantați pentru trimiterile poștale care fac obiectul serviciului Express sunt de 12 ore în aceeași localitate, 24 de ore în cazul funizării între reședințele de județ si intrajudetean, respectiv 36 de ore între oricare alte două localități de pe teritoriul național.

Răspunderea Furnizorului

În cazul depășirii timpilor de livrare garantați pentru serviciul Express, Alto Systems SRL răspunde față de utilizator prin restituirea unui procent de 20 % din tariful încasat pentru fiecare 12 ore de întârziere.

În caz de nerespectare a termenelor/timpilor (de livrare, de retunare etc) astfel stabiliți în cuprinsul acestui document, pentru toate serviciile poștale (exceptând însă timpii de livrare aferenți serviciului  Express).  Alto Systems  SRL răspunde față de utilizator prin restituirea unui procent de 10 % din tariful încasat pentru serviciul respectiv.

Alto Systems SRL răspunde, în caz de pierdere, furt sau distrugere totală, astfel:

cu întreaga valoare declarată, pentru o trimitere poştală care face obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarată, inclusiv dacă respectiva trimitere poștală face sau nu obiectul unui serviciu contra ramburs;

cu valoarea rambursului, pentru o trimitere poştală care face obiectul unui serviciu contra ramburs fără valoare declarată;

cu suma reprezentând de 5 ori tariful serviciului, pentru trimiterile poştale care nu fac obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarată sau unui serviciu contra ramburs;

În cazul pierderii, furtului sau distrugerii totale, în afară despăgubirilor menționate mai sus, se restituie tarifele încasate la depunerea trimiterii poștale.

În caz de pierdere ori distrugere parţială sau deteriorare, Alto Systems SRL răspunde pentru trimiterile poştale interne, după cum urmează:

cu valoarea declarată pentru partea lipsă, distrusă sau deteriorată ori cu cota-parte corespunzătoare greutăţii lipsă din valoarea declarată, pentru trimiterile poştale care fac obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarată;

cu suma reprezentând de 5 ori tariful serviciului, în caz de pierdere parţială, distrugere parţială sau deteriorare a trimiterilor poştale care nu fac obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarată.

La sumele prevăzute mai sus se adaugă dobânda legală penalizatoare care curge din momentul introducerii reclamației prealabile sau, după caz, al introducerii cererii de chemare în judecată, indiferent care dintre aceste momente intervine primul.

În cazul unei trimiteri care face obiectul unui serviciu ramburs, Alto Systems SRL răspunde cu întreagă valoare a rambursului pentru situația în care nu a restituit expeditorului întreagă valoare a acestuia sau cu diferența corespunzătoare până la valoarea integrală a acestuia, în cazul în care rambursul a fost încasat parțial de la destinatar.

Pierderea completă a conținutului este echivalentă cu pierderea trimiterii poștale.

În situația în care expeditorul a declarat o valoare mai mică decât cea reală, despăgubirea este la nivelul valorii declarate.

În situația  neefectuării  prestațiilor care constituie caracteristici suplimentare ale serviciilor poștale, nominalizate de expeditor prin indicații speciale, Alto Systems SRL restituie numai tarifele încasate suplimentar  față de tariful aplicabil pentru serviciul poștal standard.

În cazul în care livrarea trimiterilor poștale colectate de Alto Sytems SRL este realizată de un alt furnizor contractat, răspunderea față de utilizatori este întotdeauna a societății Alto Systems SRL.

Alto Systems SRL este exonerat de răspundere în următoarele situații:

– paguba s-a produs ca urmare a faptei expeditorului sau destinatarului;

– trimiterea a fost primită fără obiecții de către destinatar/expeditor, cu excepția reclamațiilor referitoare la pierderea, furtul, deteriorarea sau distrugerea totală ori parțială a conținutului trimiterii poștale;

– paguba s-a produs ca urmare a unui caz de forță majoră sau a unui cazu fortuit; în acest caz expeditorul are dreptul la restituirea  tarifelor achitate, cu excepția tarifului de asigurare.

Alto Systems SRL nu este responsabil pentru eventualele alterări ale trimiterii poștale prin mijloace sau din cauze electromagnetice (de exemplu, demagnetizare, scanare cu raze X în cadrul procedurilor de securitate etc.).

Mecanismul de soluționare al reclamațiilor

Alto Systems SRL a stabilit un mecanism de soluționare a reclamațiilor, în special, în ceea ce privește pierderea, furtul, distrugerea parțială ori totală, sau deteriorarea trimiterilor poștale, precum și nerespectarea condițiilor de calitate a serviciilor (termenele de livrare, de returnare etc.).

Expeditorul/prin integrator sau destinatarul prejudiciat/nemulțumit de serviciul oferit poate formula o reclamație în termen de 6 luni de la dată depunerii trimiterii poștale.

Reclamația utilizatorului care se consideră prejudiciat/nemulțumit va trebui făcută în scris și transmisă Alto Systems SRL prin una dintre urmatoarele modalități: prin depunere personal, la sediul social ori la punctele de acces/ contact deservite de personal ale Alto Systems SRL, prin intermediul unui serviciu poștal cu confirmare de primire către adresa sediului social al Alto Systems SRL sau prin e-mail la adresa de e-maildin preambul.

Alto Systems SRL va înregistra reclamația primită în Registrul de reclamații și va confirma petentului primirea acesteia prin aceeași modalitate folosită la transmitere de către utilizator sau prin modalitatea solicitată de către acesta în cuprinsul reclamației, de exemplu: prin înmânarea numărului de înregistrare, în cazul în care reclamația a fost depusă personal, prin completarea corespunzătoare și semnarea confirmării de primire în cazul primirii reclamației printr-un serviciu poștal cu confirmare de primire sau prin comunicarea numărului de înregistrare prin e-mail către adresa de e-mail de la care s-a primit reclamația în termen de 1 zi lucrătoare de la primire.

În vederea soluţionarii reclamației, utilizatorul reclamant va trebui să identifice trimiterea poștală și să descrie în cuprinsul reclamației pe care o înaintează evenimentul (fapte, acte și cauze) aferent reclamației, să își formuleze pretențiile, modalitatea de plata aleasă în cazul despăgubirii și informațiile necesare transmiterii despăgubirilor, precum și datele de contact (în situația în care reclamația se va dovedi întemeiată să poată fi contactat reclamantul), să depună/trimită/anexeze la reclamație dovezi relevante pentru efectuarea unor analize corecte și complete, corespunzătoare evenimentului reclamat (cum ar fi, după caz, copie a documentului de transport/borderou sau care atestă plata serviciului poștal, a facturii emise de către Alto Systems SRL, fotografii, ambalajul trimiterii poștale, bunul distrus/deteriorat care face obiectul trimiterii poștale, copie a procesului verbal de constatare etc.) și să pună la dispoziție orice alte date și informații ce ar putea fi utile soluționării reclamației.

Alto Systems SRL va analiză reclamația primita luând în calcul atât probele depuse de petent, dar și susținerile/probele relevante fumizate de proprii angajați ori terțe persoane implicate, putând, atunci când este cazul, să solicite chiar și o expertiză.

Reclamația va fi soluționată (implicând, analiza reclamație, emitere și comunicare răspuns prin adresa scrisă și acordarea despăgubiri) de către Alto Systems SRL în termen de 3 luni de la data introducerii acesteia.

 

În cazul reclamațiilor soluționate favorabil, Alto Systems SRL va despăgubi utilizatorul în termen de 30 de zile de la dată finalizării analizei reclamației prin emiterea răspunsului scris, fără a depăși, însă, termenul de 3 luni menționat mai sus, plata sumelor datorate utilizatorului acordându-se, în funcție de solicitarea persoanei prejudiciate și de prevederile legale,  prin  compensare /în  RON prin virament bancar sau în numerar, de la casieria aflată la adresa punctului de lucru al Alto Systems SRL, din Strada Ana Ipatescu, 39A, Jilava, ILFOV. Expeditorul poate renunţa la dreptul său de despăgubire în favoarea destinatarului.

 

În cazul în care  reclamația adresată furnizorului Alto Systems SRL nu a fost soluționată în mod

satisfăcător sau nu s-a răspuns la aceasta în termenul prevăzut în prezentele condiții generale

privind furnizarea serviciilor poștale, utilizatorul în cauză poate înainta, în termen de un an de la

data depunerii trimiterii poștale, o plângere autorității de reglementare însoțită de dovada  procedurii reclamației prealabile sau o cerere de chemare în judecată. Cererea de chemare în judecată poate fi introdusă indiferent dacă o plângere având acelsi obiect a fost înaintată sau nu autorității de reglementare.

 

 

Prezentul document face parte integrantă din oferta comercială a Alto Systems SRL, reprezentând clauzele generale ale contractului individual ce se va consideră încheiat între expeditor și Alto Systems SRL, la momentul acceptării trimiterii poștale în rețeaua poștală operată de Alto Systems SRL. Contractul individual se încheie prin acceptarea de către expeditor a ofertei furnizorului Alto Systems SRL, fără a fi necesară întocmirea unui înscris.

 

Furnizor de Servicii Poștale

Alto Systems SRL

Nicolae Marius-Alin

Administrator